måndag 23 augusti 2010

Firearms and sportswear

Goddag på er alla.

Jag är återbördad från skrivkrampens håglösa men alltjämt ganska rofyllda tassemarker. Inte ett inlägg på nästan en vecka. Jo min själ, märkvärdigt ska det vara...

Frånvaron från denna sida har till största delen dock sin förklaring i det vardagliga återinträdet efter semestern, i kombination med en rubbad dygnsrytm som har anfrätt kropp såväl som själ de tider då jag normalt brukar skriva ned mina triviala vardagsreflektioner.

Men nu är jag nog ganska väl ikapp med den biologiska klockan och sitter just nu ensam vaken i ett hus med fortsatt jetlaggade familjemedlemmar. Martina slocknade först idag - men sist igår. Agnes och jag kollade igenom Forrest Gump ikväll och Ella var med halvvägs ungefär innan det var dags att sova. Nu både pratar och går hon i sömnen.

Helgen har varit händelsrik.

Tog i fredags tåget till Götlaborg och mötte Niklas där. Jävlaranamma gjorde en av sina många, nowdays, mycket sällsynta spelningar. Det är alldeles uppenbart att vi inte är unga och raska längre för sådana här övningar. Men det är som de sjunger:

"Annat var det förr när man var 20 år och stark och farlig. Hängde runt på krogar och på illegala hak. Nu hänger bara skinkorna och klasarna där bak..."

Hur som helst; det var en mycket bra konsert, men det är få som förstår min, Niklas och ett fåtal andra personers upphetsning över detta band. Ingen mening att förklara dock. Det går inte.

Tillbaka till Stockholm med fakiren från Götet. Lördagen tillbringades sedan i politikens värld. På Rudan i Haninge skrev föreningens tre kandidater på "Kontrakt med Haninge" och sedan var det BBQ-kväll hemma hos Micke med sponsorer och de närmaste vännerna.

Danne och jag fixade maten men satte i oss lite för många sjukt starka chilepeppar medan vi väntade på att gästerna skulle komma. Tog ut sin rätt på både Olsén och mig. I det senare fallet kom det idag, ettochetthalvt dygn efteråt.

Nåväl. Nya tag imorgon.

Vet inte om det var på Hotell Allén eller på Härlanda Niklas hade ordnat rum. Kändes väldigt cellikt iallafall.

Konsertbild tagen med iPhonekamera

Diggande (nej han är inte så ung längre att han borde hålla på med sånt) Niklas.

Politik på Rudan i lördags med Alexandra, Martina och Micke

Notera att en icke Haninge-bo har skrivit på någonstans i början av kontraktet

Olsén rör om i svartabönsoppan

Unsere küche

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar