måndag 2 augusti 2010

Beach and shopping

Våra första fem dagar här i LA har varit oerhört intensiva och välfyllda. Efter Universal tog vi en slappardag i stekande sol på Venice Beach. Badade i Stilla Havet i skapligt höga vågor. På kvällen ringde jag Apple Store i Beverly Center och de hade en iPad 64 3G kvar, så kidsen och jag for in och jag hann lägga vantarna på iPaden och tjejerna fick frozen Youghurt med tillbehör på Pinkberry. Fair deal.

Igår startade vi dagen med typisk american breakfast på Denny's och tog sen sikte på Camarillo där vi ägnade sex timmar åt att shoppa. Vi kom bl a hem med nio par skor, varav fyra var till mig... Extreme shopping var bara förnamnet.

Kvällspasset gick till Griffith Park och Observatoriet där. Hygglig utsikt över LA får jag nog lov att säga.

Nu är vi hyggligt ikapp med jetlaggen så morgonen idag blev seg och vi kom inte iväg förrän tiosnåret. Ut till kusten igen och till Santa Monica, där de första fem timmarna gick åt till shopping, lunch på Barney's Beanery (där jag satte i mig en lysande chili till lunch) och till Pir- och Pir-tivoli-besök.

Avslutade med en dryg timme på stranden och ännu ett par bodysurfingpass i vågorna. Ikväll packning. Imorgon tidigt lämnar vi LA ett par dagar för besök i Las Vegas, Grand Canyon mm. Sen tillbaka hit igen. Käkar middag med Karin och Ben på lördag på Long Beach.

Venice Beach

Här propageras det hejvilt för legalisering av Mariujana - och görs reklam för Mariujana-"kliniker" som man kan besöka i medicinskt syfte. Inkastarna till dessa kliniker ser dock inte ut som om de jobbade på läkarmottagningar direkt...

Griffith's Observatory och vy över LA

C'est moi

Lite senare vy

Vår bil - än så länge ganska ensam på parkeringen

3rd Street Promenade i Santa Monica

Santa Monica Pier och alla bilar som nu gjort vår bil sällskap.

Santa Monica Beach - utsikt från piren

Åsså lite mer pir

Trafiken är åt helvete i Los Angeles, på de stora vägarna är det snigelfartsköer för det mesta, men framförallt i rusningstider


Santa Monica Boulevard inne i LA - stannade här idag för att handla godaste milkshakesen på Millions of Milkshakes.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar