onsdag 28 oktober 2009

Den tolfte spelaren

Jag gav bort min säsongsbiljett på sektion B i förra veckan. Hånet stack fram sitt fula tryne både här och där när jag berättade om det. Bara två matcher kvar, men ändå.

Medgångssupporter, svikare och gud vet allt vilka tillmälen som gavs mig. Men jag visste precis vilken effekt det skulle få om jag avlägsnade min dåliga karma från Stadion och alla jädra webbsändningar. Om jag inte ägnade matcherna någon uppmärksamhet alls så skulle vi börja vinna igen. Så skulle det bli.

Och.

Vad var Christer sa?

Noll fokus senaste två matcherna och två superviktiga segrar. Min förtjänst minsann.

Allt i egna händer inför söndag då Kalmar står på menyn. Jag kommer inte vara där. Inte följa. Inte smyglyssna. Inte kolla livescoren på Aftonbladet eller bläddra på text-TV. Det blir jag som avgör på söndag. I det fördolda. Men ni kan tacka mig efteråt.

Någon måste offra sig.

Gott så.

2 kommentarer:

  1. Går det trögt, får jag offra mig och gå på toaletten stup i kvarten!!

    Tack för att du ställer upp för alla oss Djurgårade. Går det vägen bör vi hissa dina kalsonger i klocktornet!

    SvaraRadera
  2. Japp, pensionera mina kallingar i Klocktornet. Vore ju onekligen en ära.

    SvaraRadera