torsdag 6 maj 2010

Rapport från er man på sektion B

Notera det något ansträngda leendet från plats 51.

För riktigt så här muntert var det inte på Stadion ikväll. En bra första halvlek avlöstes av en usel andra och toppades av den sämsta domarinsats jag sett sedan Daniel Stålhammar dömde matchen mot Gais hemma för ett år sen.

Tobias Mattson (jag tror inte jag sett honom någon gång tidigare) är en av allsvenskas minst rutinerade förbundsdomare. Han är dessutom inte domare på heltid. Och det märktes mer än väl. Tobias Mattson hade inte många rätt ikväll och höjdpunkten var väl att han glömde visa ut Petter efter hans andra gula kort. Utvisningen kom 2 minuter senare efter att en linjedomare berättat det för sin kollega.

Nä, bäste domaren den här matchen var femtedomaren som satt på sektion B, rad 8, plats 52. Från den positionen sitter man i linje med det mesta som sker på planen och har således full koll.

Ge mig en visselpipa bara så ska ni få se.

Min bänkgranne med Stomatol-leendet.

2 kommentarer: