lördag 8 maj 2010

Nostalgia

Martina och jag fick oss en 2,5 timmars dos nostalgi på Nalen igår. Dan Hylander och Janne Bark Band spelade stundtals skiten ur oss. Det var 28 år sen jag såg Dan Hylander, då med Raj Montana Band på Lisebergshallen, när de tog farväl som konstellation. Hans soloförsök därefter har inte varit helt framgångsrika och det har varit tyst om honom ganska länge. Dessutom bor karln i Bolivia nu för tiden så det är inte bara att ge sig ut på turné hur som helst.

Stundtals var det en magisk kväll på Nalen igår. De kunde kört 2 timmar till - att de inte gjorde det var enda felet

Nilla Nielsen, Dan Hylander och Janne Bark

Samma gäng plus Jannike Stenlund på el-fiol (hur coolt instrument som helst i den här sättningen).

Farväl till Katalonien. Ljudupptagningen på min iPhone är lite känslig om man står för nära högtalarna och bandet spelar för högt. Distar lite mao, men det går att höra vilken låt det är i all fall.

Noterbart är snubben som efter nån halvminut dyker upp i höger nederkant och fotar för att sedan börja vagga, därefter vinka med en hand och så småningom flaxa med båda armarna.

Det som inte kom med på den lilla snutt jag filmade var när han lite senare började döv-simultantolka texterna på något pantomim-mässigt sätt. Nästan lika underhållande som själva bandet.

2 kommentarer:

  1. Tjena Chrille

    Låter lika bra som de 3 konserter jag sett på turnén. Igår beställde jag även biljett till avslutningen i Malmö på fredag.

    Har inte sett din skumme kompis i högerkanten, men väl några andra märkliga typer...

    Mvh Peter

    SvaraRadera
  2. Jo, det var som sagt riktigt riktigt bra. Och de skulle kunna ha kört lika länge till. Lite synd att det är svårt att ta sig till Malmö med kort varsel - hade gärna sett det igen.

    Vi ses och hörs

    SvaraRadera