söndag 11 april 2010

Welcome Mr Chance

Aktiv söndag må jag säga.

Uppe tidigt. Fixade två mackor på mitt eget hembakade chilebröd som togs ur ugnen igårkväll. Förmiddagen tillbringade Ella och jag under tre timmar på Eriksdalsbadet.

Därefter hem med blåfrusna läppar och satte igång långkoket som blev en köttgryta till middag. Under tiden den puttrade i ungefär 4 timmar ägnade vi oss åt lite vårstädning i trädgården och omplantering av våra små majs- resp chileplantor.

Skulle haft Ola Lindholm här idag och bett honom gissa bajset.

Något nödigt djur har lagt en rejäl hög rakt på vår gräsmatta. Ett 50-tal kluttar, stora och till formen som Anton Bergs' pastellfärgade marzipanägg, hade efterlämnats på vår mossgröna gräsmatta.

Ola hade säkert kunnat berätta vem av skogens alla djur som varit framme.

Sen Söndagsmiddag med familjen. Köttgrytan och till dessert en hemmagjord rabarberpaj på säsongens första rabarber. Jag skar rabarber och Agnes fixade smuldegen. Lysande teamwork. Fast mätt som fasen.

Skruvade sen ned ställningen till förra TV:n. En skruvajävel satt fast i sin spånplatteexpander så halva väggen följde med när jag försökte bryta loss den sista skruven.

Röjt undan lite i köket också. Martina har tvättat hela dan. Imorgon kommer Marie Claesson och hälsar på.

Själv somnar jag närsomhelst.


Tog med mig min Kodak Instamatic ut och fotade lite i eftermiddags.

En gräsmatta som bara består av mossa. Och bajs.

Mr Chance - the simple gardener

Det som göms i snö tittar fram sen - uteköket lever. Hurra!

3 majsplantor och 3 st chileplantor i nya krukor.


Agnes knådar smuldeg - inkl. mandelspån och havregryn.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar