fredag 9 april 2010

U-land

Vet inte hur många gånger jag hittills på två timmar förbannat mig själv för att jag bokade just det här tåget från Göteborg och hem.

Sitter på ett Intercitytåg via Örebro och Västerås. Fem timmars restid, batteriet till telefonen har lackat ur och datorn har några få frustande minuter av strömförsörjning kvar. Och på SJ's gamla tåg finns inga elurtag för oss vanliga dödliga.

Dessutom låter vår konduktör - han som ropar ut i högtalarna - som Leif "Smokerings" Andersson.

Nuförtiden kan man ta reda på om det finns vatten på mars och hur världens urprungsbefolkning såg ut IRL, amerikanarna har bestämt Mount Everest's höjd til 8850 m öh, Internet har visat sig vara en fluga som inte går över och Djurgården spelar sin första SM-final på nio år.

Allt är möjligt.

Trodde jag.

För att kunna ladda diverse elektriska apparater på ett Intercitytåg är i princip omöjligt.

Jag säger "i princip" för jag såg nyss att det finns ett uttag för rakapparat på toaletten i min vagn.

Skall strax låsa in mig där med laddaren. Kommer ut om en timme. Toaletten får användas även när tåget står på station.

Finfint.

Hörs då.

Hej

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar