söndag 13 december 2009

När tredje ljuset tänds...

Tredje advent och enochenhalv vecka kvar till jul.

Idag skall vi på adventsfika till Camilla och Micke. Skall bli mycket trevligt.

Själv har jag på morgonen städat ur min überfulla väska. Niklas varnade mig för att tyngden i den kommer att ge mig ryggproblem. Han om nån vet.

Så goodbye alla gamla papper och foldrar som jag släpar fram och tillbaka överallt. Nu blir det mörk skåpsförvaring. Gick dessutom en hel jättehög till Petterbodapåsen i förrådet. Jag kommer att dansa fram med världens lättaste (nåja) väska över axeln.

Igår födelsedag i lugnets tecken. Svärmor och svärfar ringde och sjöng som brukligt "Vi gratulerar lilla Christer idag". Vackert, men kören var nog lite hes i år. Säkert klimatförändringens fel.

Gott så.

Dagens jullåt: Kalles Jul - Mörbyligan

"Kalle mådde dåligt när den tjufjärde slutligen kom,
de e förjävligt å va en sån som ingen bryr sig om.
När dom andra sitter i värmen och äter och dricker gott,
då häller jag i mig vafan som helst för å slippa känna nåt."


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar